Saturday, August 2, 2008

Grandma's soup

One of my best memories of visiting my grandma Gracia during the summer was to enjoy her cooking. It was nothing fancy but she is a wonderful cook. I enjoyed all her food, and one of those recipes I learn stay with me and I now make it. I do not know what it's called I guess she called garden soup, but she lives in an apartment building in the middle of Mexico City, I am not sure. I found myself calling it Grandma's Garden Soup because I have all ingredients in my garden.


Ingredients:
2 slices of bacon finely chopped
1/2 medium onion
2 Tbs butter
1 clove of garlic
salt
pepper
2 1/2 cups of chopped zucchini (about 3 medium or 2 large ones)
2 medium tomatoes chopped
3/4 cup of corn

1 cube chicken broth

On a sauce pan fry bacon, onion, and garlic. Add the butter to help the vegetables to cook. add salt and pepper. When the onion and garlic are translucent add the zuchinni tomatoes and corn. add chichen broth cube. Let it cook on low for 10 minutes.

It serves about 4
Enjoy!

Erika

Uno de mis mejores recuerdos que tengo al visitar a mi abuelita Gracia durante de los veranos era el disfrutar de su comida. No es que fuese muy laboriosa pero ella cocina muy bien tiene muy buen sazón. Disfruto mucho de su comida y la extraño pero uno de sus mejores recetas la sigo conservando. La aprendí viéndola cocinar y a veces ayudando. No se bien como la llamaba creo que es sopa jardinera pero no estoy segura para mi así se llama pues casi todos los ingredientes los tengo en mi jardín.

Ingredientes:
2 pedazos de tocino picado
½ cebolla mediana picada finamente
2 cucharadas de mantequilla
1 diente de ajo bien picado o exprimido
Sal
Pimienta
2 ½ tazas de calabacita bien picada (mas o menos 3 medianas o 2 largas)
2 jitomates medianos picados
¾ de taza de granos de maíz
1 cubo de consomé de pollo

En una olla poner a freír el tocino con la cebolla y el ajo, agregar la mantequilla para que la cebolla y el ajo se sofrían bien. Agregar sal y pimienta. Cuando estas estén transparentes agregar el resto de las verduras, agregar el consomé de pollo. Déjelo cocinar a lumbre baja por 10 minutos.
Sirve más o menos 4 porciones.
Disfrútenlo

Erika

1 comment:

A Spoonful Of Sugar said...

Your soup recipe sounds delicious! We are having freezing weather here at the moments so I willahve to make up a batch on the weekend.